سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
بزرگترین تار عنکبوت، به طول دو اتوبوس

دانشمندان دانشگاه پورتو ریکو برای نخستین بار توانستند هویت بافنده تار عنکبوت عظیمی که در سال 2008 بر روی رودخانه‌ای در ماداگاسکار کشف شده بود را تعیین کنند.

به گزارش مهر، این تار عنکبوت که از یکی از قدرتمندترین مواد بیولوژیکی جهان ساخته شده است، محصول گونه‌ای جدید از عنکبوتها به شمار می‌رود که عنکبوت درختی داروین نام دارد.

مطالعات جدید نشان می‌دهند عنکبوت درختی داروین قادر به ساختن عظیم‌ترین تارهای عنکبوت در جهان است که هیچ عنکبوت دیگری توانایی ساخت آن را ندارد. این تارهای کشف شده که گاه طولی برابر دو اتوبوس شهری دارند از جاذبه‌های توریستی این منطقه نیز به شمار می‌روند.

اما این تارهای عظیم و سازندگان آنها تا کنون ناشناخته باقی مانده بودند تا اینکه محققان دانشگاه پورتو ریکو آنها را دسته بندی کرده و قصد دارند گزارش مطالعات خود را در نشریه Arachnology منتشر کنند.

مطالعات نشان می‌دهند این گونه جدید تنها عنکبوت در جهان است که از توانایی ساخت تارهای عظیم برخوردار است، در حالی که گونه‌های دیگر شاید تنها قادر به ساخت کره‌های مرکزی-ساختارهای مارپیچی بزرگی در مرکز تارهای عنکبوت-بزرگتری باشند اما این نوع از شبکه‌های تار عنکبوت بزرگ ویژه عنکوبتهای درختی داروین است.

با وجود بزرگی و استحکام بالای این تارها که دو حاشیه رودخانه را مانند پلی به هم متصل می‌کنند، عنکبوت درختی داروین از این این ابزار تنها برای شکار جانداران کوچک، حشراتی مانند سنجاقکها و دیگر حشرات مشابه استفاده می‌کند، در حالی که دانشمندان انتظار داشتند شکار شدن پرندگان یا حداقل خفاشها را در چنین توری طبیعی بزرگی شاهد باشند.

بافندگان این شبکه‌های طبیعی معمولا عنکبوتهای ماده هستند. عنکبوتهای نر و جوان نیز بافت تار عنکبوت را به عهده دارند اما پس از ورود به سن بزرگسالی این رفتار را ترک کرده و تمامی انرژی خود را به جفت یابی اختصاص می‌دهند. این عنکبوتها از ظاهری برخوردارند که به راحتی می‌توانند خود را بر روی پوست درختان استتار کنند.

تارهای این عنکبوت از دو نوع رشته خاص تشکیل شده‌اند، تارهای کششی برای اتصال دادن و حفظ شبکه تار عنکبوت به درخت، و تارهای چسبنده که برای شکار قربانیان استفاده می‌شوند.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، زمانی که حشره‌ای در تار گیر می‌کند، برای نجات خود تقلا کرده و ارتعاشات ناشی از این تقلا عنکبوت را هشیار می‌کند. سپس عنکبوت قربانی خود را در پیله‌ای از تارها پیچیده و کنار می‌گذارد تا در زمان فراغت خود آن را بخورد.





نویسنده : AM
تاریخ : چهارشنبه 90/2/28
تصاویری از طبیعت

تصاویری از طبیعت زیبا

برای مشاهده عکس ها در اندازه واقعی آنها را ذخیره کنید

 

 

 

 

 

 

 





نویسنده : AM
تاریخ : دوشنبه 90/2/26
تزئین کیک

تزئین کیک

 

 


روش 1. شکلات سفید :
ابتدا شکلات سفید را رنده کرده و روی بخار کتری آب می کنیم و  درون کیسه ای بریزید 
سپس سمت بسته کیسه را با قیچی خیلی نازک برش دهید.

روش 2. قهوه :
می توان قهوه را با کف دست و کمی فشار ، روی خامه چسباند.

می توان از شابلون هم استفاده کرد :




روش 3. ابتدا شکلات را رنده کرده و روی بخار کتری آب می کنیم
سپس آنرا روی سطح چرب خنک مانند شکل زیر پخش می کنیم
و بعد با کارد می بریم و لوله می کنیم و از آن برای تزئین استفاده می کنیم.



روش 4:
ابتدا شکلات را مانند شکل زیر با چاقو خرد کنید.

سپس آن را در ظرفی رو بخار کتری آب کنید و درون کیسه ای بریزید.

سمت بسته کیسه را با قیچی خیلی نازک برش دهید.

بعد با فشار دادن کیسه روی سطح کیک خود مانند شکل زیر طراحی کنید.

می توانید اینکار را روی یک سطح چرب خنک انجام داده و 
پس از سرد شدن آن را با چاقو برداشته و استفاده کنید. 

 

                    

 

           نظرتون چیه؟

 





نویسنده : AM
تاریخ : یکشنبه 90/2/18
نصیحت پیامبر (ص) به حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع)

نصیحت پیامبر (ص)به حضرت زهرا(س)وعلی (ع)

از ازدواج حضرت زهرا(س) با حضرت علی (ع) چندان نگذشته بود پیامبر (ص) به دیدار انها امد،به انها مبارکباد  گفت وپس از ساعاتی علی (ع)برای کاری از خانه بیرون رفت،پیامبر (ص) به فاطمه(س)فرفرمود:
حالت چطوراست شوهرت را چگونه یافتی؟
فاطمه(س):پدر جان شوهرم را بهترین شوهر یافتم ولی جمعی از زنان قریش نزد من امدند وبه من گفتند :رسول خدا(ص)تو راهمسر یک نفر مرد فقیر وتهیدست نموده است.
پیامبر (ص)فرمود:دخترم نه پدرت فقیر است ونه شوهرت،خداوند گنجینه های طلا ونقره تمام زمین را در اختیار من نهاده است،ولی من از انها چشم پوشیده ام وپاداشی را که در پیشگاه خدا است برگزیدم.
دخترم!اگر انچه که پدرت می داند می دانستی دنیا را درنظرت ناچیز جلوه می کرد سوگند به خدا در نصیحت واموزش تو کوتاهی نکردم،شوهر تو در تقدم به اسلام ودر علم وحلم از همه مقدمتر وبهتر است دخترم وقتی که خداوند بر سراسر زمین نگاه کرد دو مرد رابرگزید یکی از ان دو پدر تو قرار داد و دیگری را شوهر تو:
« دخترم!

!شوهر تو نیکو شوهری است همواره در همه امور از او اطاعت کن»
سپس پیامبر (ص)علی (ع)را به حضور طلبید ودر شان ومقام فاطمه (ص)مطالبی گفت از جمله فرمود:فاطمه (س)پاره تن من است هر که او رابرنجاند مرا رنجاند وهر کس او راشاد کند مرا شاد کرده است.
 امام علی (ع)در شان زهرا (س)می گوید.
«سوگند به خدا هیچگونه فاطمه (س)را خشمگین ومجبور به کاری نکردم تا ان زمان که خداوندروح او را به سوی خود قبض کرد واو نیز هیچگاه مرا ناراحت نکرده واز من نافرمانی ننموده هر زمان به او نگاه می کردم همه اندوهها وحزنها ورنجهایم بر طرف می شد»1
من نمی گویم چه شد گویند در چشم علی                سیل دشمن بود پیدا؛ فاطمه پیدا نبود
پی نوشت دانستنیهای چهارده معصوم ص31




نویسنده : AM
تاریخ : یکشنبه 90/2/18
عقیده بودن فاطمه (س) به آداب اسلام


از مستحبات نماز این است که نماز گذار بوی خوش به بدن ولباسش بزند وبا لباس پاکیزه نماز بخواند وبا احترام و وقار برای عبادت خدا مشغول شود.
لحضات اخر عمر حضرت زهرا (س)بود چند لحظه ای به اذان مغرب باقی نمانده بود نزدیک بود که وقت نماز فرا برسد فاطمه (س)به اسماء بنت عمیس فرمود«عطر مرا بیاور تا خود را خوشبو سازم وان لباس را که نماز می خوانم بیاور» سپس وضو گرفت ودر این هنگام که می خواست نماز بخواند حالش منقلب شد،وسرش را به زمین نهاد به اسماء فرمود کنارم بنشین هنگامی که وقت نماز فرا رسید مرا بلند کن تا نمازم را بخوانم اگر برخاستم  که چیزی نیست واگر بر نخاستم شخصی را نزد علی (ع)بفرست تا خبر فوت مرا به او بدهند اسماء می گوید وقت نماز فرا رسید گفتم:
الصلاه یا بنت رسوال الله «ای دختر رسول خدا (ص)وقت نماز است
جوابی نشنیدم ناگاه متوجه شدم که حضرت زهرا(س)از دنیارفته است . 1
نظر شخصی براستی باید از زهرای اطهر(س)درس پاکیزه گی ومقید بودن به اداب اسلام را اموخت در ان حال لباس نمازش را پوشید وبوی خوش استعمال کرد تا نماز بخواند وقبل از وقت خود را اماده نمازکرد

پی نوشت داستانهای شنیدنی-اشتهاردی ص42





نویسنده : AM
تاریخ : یکشنبه 90/2/18
کرامات و معجزات حضرت زهرا (س)

کرامات و معجزات حضرت زهرا (س)

فرستادن غذا از طرف خداوند براى حضرت زهرا (س)

  حضرت فاطمه علیهاالسلام در پیشگاه خدا آن چنان معزز بود که بارها مورد عنایت خاص آسمانى قرار گرفته و موائد گوناگون از سوى پروردگار عالم نازل مى‏شد که اینک به برخى از آنها اشاره مى‏کنیم:

پیامبر عالى قدر اسلام به شدت گرسنه بود و ضعف و ناتوانى وى را از پاى درآورده بود، او براى پاره نانى به اتاقهاى هریک از زنانش مراجعه کرد، ولى آنان نیز طعامى نداشتند. سرانجام به خانه‏ى دخترش فاطمه علیهاالسلام سرکشید، تا در آن خانه‏ى امید به مقصود رسد، ولى فاطمه علیهاالسلام و بچه‏هایش گرسنه بودند و تکه‏نانى در آنجا نیز به دست نیامد.

هنوز چند دقیقه بیش نبود که رسول گرامى اسلام منزل دخترش را ترک کرده بود که مختصر طعامى از سوى یکى از همسایه‏ها به آن بانو رسید. فاطمه علیهاالسلام با خود گفت: سوگند به خدا، خود و فرزندانم گرسنه مى‏مانم، ولى این تکه نان و گوشت را به پدرم مى‏خورانم، و لذا یکى از حسنین را به دنبال پدر فرستاد و او را دوباره به خانه‏اش دعوت کرد.

فاطمه اهدایى همسایه را که دو تکه نان و مختصر گوشتى بود، در یک ظرف سرپوشیده قرار داده بود، چون پدرش دوباره به خانه او برگشت، سراغ طعام رفت و آن را در برابر دیدگان رسول خدا گذاشت، ولى ظرف پر از گوشت و نان بود، و فاطمه علیهاالسلام خود نیز از این مائده‏ى آسمانى تعجب مى‏کرد و خیره خیره به آن تماشا مى‏نمود. رسول خدا خطاب به دخترش گفت: اى دختر گرامى! این طعام چگونه و از کجا رسید؟ فاطمه علیهاالسلام جواب داد:

هو من عنداللَّه ان اللَّه یرزق من یشا بغیر حساب. فقال: الحمدللَّه الذى جعلک شبیهه بسیدة نسا بنى‏اسرائیل فانها کانت اذا رزقها اللَّه شیئا فسئلت عنه قالت: «هو من عنداللَّه ان اللَّه یرزق من یشاء بغیر حساب.» (1)
آن از برکات و الطاف الهى است، خداوند به هرکسى بخواهد بدون محدودیت عطا مى‏کند.
رسول خدا چون سخن دخترش را شنید فرمود: سپاس خدایى را که تو را همانند مریم سرور زنان بنى‏اسرائیل قرار داده، زیرا او نیز هرگاه مورد عنایت الهى قرار مى‏گرفت و خداوند برایش مائده مى‏فرستاد، که جواب سؤال مى‏گفت: این طعام از جانب خدا است، او به هرکسى بخواهد روزى بى‏حساب مى‏دهد.

آنگاه رسول خدا على علیه‏السلام را نیز به حضورش فراخواند و همگى از آن غذا خوردند و سیر شدند و زنان و اهل‏بیت پیامبر نیز دعوت شدند و خوردند، ولى غذا و مائده آسمانى به همان صورت باقى بود. حتى فاطمه علیهاالسلام براى همسایگان نیز از طعام آسمانى که از الطاف خفیه الهى سرچشمه گرفته بود ارسال داشت.... (2)

موائد آسمانى براى فاطمه علیهاالسلام در یکى دوبار محدود نمى‏گردد، او بارها از خداوند خویش درخواست طعام کرد و پروردگار عالم نیز بى‏درنگ طعام بهشتى براى آن حضرت ارسال داشت از آن جمله: روزى امیرالمؤمنین على علیه‏السلام به شدت گرسنه بود و از فاطمه علیهاالسلام طعام خواست، ولى در خانه چیزى نبود. فاطمه علیهاالسلام گفت: یا على! در خانه طعامى نیست، من و بچه‏هایت دو روز است که گرسنه‏ایم و مختصر طعامى هم که بود، آن را به تو خوراندیم و خود در گرسنگى صبر کردیم.

على علیه‏السلام از شنیدن این سخن فوق‏العاده ناراحت گشته و اشک در چشمانش حلقه زد و براى تهیه طعام زن و فرزندانش به بازار رفت و یک دینار قرض گرفت تا مشکل گرسنگى خانواده‏اش را برطرف سازد، ولى نشد. چرا؟! چون یکى از دوستانش گرفتار بود و گرسنگى و گریه زن و بچه‏ها او را در بیرون از خانه آواره کرده بود، او دنبال نان و پول بود، ولى چاره‏اش بدون چاره....
على از درد او آگاه شد و مانند همیشه ایثار کرد و دیگران را بر خود و خانواده‏اش مقدم داشت و بدین وسیله یکى از دوستانش را که مقداد نام داشت خوشحال و خوش‏دل ساخت.

على علیه‏السلام دست خالى شد و نتوانست به خانه رود، رو به سوى مسجد کرد و مشغول عبادت شد از آن سو پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله مأمور گشت شب را در خانه‏ى على بسر برد و لذا بعد از نماز مغرب و عشا دست على را گرفت و فرمود: على جان! امشب مرا به مهمانى خود مى‏پذیرى؟ مولاى متقیان سکوت کرد، چرا که زمینه پذیرایى نداشت و فاطمه علیهاالسلام و حسنین گرسنه مانده بودند و پول تهیه نان و گوشت فراهم نبود، ولى پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله دوباره اظهار داشت: چرا جواب نمى‏دهى؟ یا بگو: بلى، تا با تو آیم و یا بگو: نه، تا راه دیگر پیش گیرم. على علیه‏السلام عرض کرد: یا رسول‏اللَّه! بفرمایید.

رسول خدا دست على را گرفت، دست در دست او به خانه‏ى فاطمه علیهاالسلام آمد و با هم به خانه وارد شده و با زهرا دیدار کردند، فاطمه علیهاالسلام در حال نماز و نیایش بود و خدا را مى‏خواند، او صداى پدر را شنید و به سوى او آمد و خوش‏آمد گفت و سفره را باز کرده و غذاى مطبوع آورد، تا گرسنگان را سیر کند و چاره نیافته‏ها را چاره‏ساز باشد.

على علیه‏السلام به فاطمه علیهاالسلام خیره‏خیره نگاه مى‏کرد و با زبان بى‏زبانى سؤال مى‏نمود: یا فاطمه! این طعام از کجا؟
پیش از آنکه فاطمه علیهاالسلام جواب گوید رسول خدا دست بر دوش على گذاشت و جواب داد: یا على! هذا جزا دینارک من عنداللَّه.
این غذا پاداش آن دینارى است که به مقداد دادى.
خداوند به شما جریان زکریا و مریم را تکرار کرد. (3) و از طعام‏هاى بهشتى مرحمت نمود... (4)

 

اقرار به رسالت پدر در شکم مادر

  وقتى که کفار از پیامبر اسلام (ص) انشقاق قمر را خواستند، زمانى بود که خدیجه (س) به فاطمه (س) حامله بود و خدیجه از این سؤال کفار ناراحت شده و گفت: زهى تأسف براى کسانى که محمد را تکذیب مى‏کنند! در حالى که او فرستاده‏ى پروردگار من است.
پس فاطمه (س) از شکم مادرش صدا کرد: اى مادر! نترس و محزون نباش، زیرا خدا با پدر من مى‏باشد.
پس وقتى که مدت حمل خدیجه (س) تمام شد و موقع وضع حمل رسید، خدیجه فاطمه (س) را به دنیا آورد و او به نور جمال خود تمام جهان را روشن و منور ساخت.(5)

چرخیدن آسیاى دستى به خودى خود در خانه حضرت زهرا (س)

 جناب ابوذر مى‏گوید: رسول خدا (ص) مرا به دنبال على (ع) فرستاد. به خانه‏اش رفتم و او را خواندم، ولى پاسخ مرا نداد. و آسیاب دستى را دیدم که بدون اینکه کسى باشد به خودى خود، مى‏گردد. دوباره او را خواندم، بیرون آمد و با هم نزد رسول خدا (ص) رفتیم و پیامبر متوجه على (ع) شد و چیزى به او گفت که من نفهمیدم.
گفتم: شگفتا! از دستاسى که بدون گرداننده مى‏گردد.
آنگاه پیامبر (ص) فرمود: خداوند قلب دخترم فاطمه و اعضا و جوارحش را پر از ایمان و یقین کرده و چون خداوند ضعف او را دانست، پس در روزگار سختى به او کمک کرد و کفایتش نمود. مگر نمى‏دانى که خداوند، فرشتگانى را قرار داده تا خاندان محمد را یارى دهند؟! (6)

حرام بودن آتش بر فاطمه زهرا (س)

  روزى عایشه بر فاطمه (س) وارد شد، در حالى که آن حضرت براى حسن و حسین (ع) با آرد و شیر و روغن در دیگى غذاى حریره درست مى‏کرد. دیگ بر روى اجاق و آتش مى‏جوشید و بالا مى‏آمد و فاطمه (س) آن را با دست خود هم مى‏زد.
عایشه با اضطراب و نگرانى از نزد او بیرون آمده، نزد پدرش ابوبکر رفت و گفت: اى پدر! من از فاطمه چیز شگفت‏آورى دیدم، و آن اینکه دست به درون دیگى که بر روى آتش مى‏جوشید برده، آن را به هم مى‏زد.
گفت: دخترکم! این را پنهان کن که کار مهمى است.

این خبر که به گوش پیامبر اکرم (ص) رسید، بر بالاى منبر رفت و حمد و سپس الهى را به جاى آورد، سپس فرمود:
همانا مردم دیدن دیگ و آتش را بزرگ شمرده و تعجب مى‏کنند. سوگند به آن کسى که مرا به پیامبرى برگزید، و به رسالت انتخاب فرمود، همانا خداى عزوجل آتش را بر گوشت و خون و موى و رگ و پیوند فاطمه حرام کرده است، فرزندان و شیعیان او را از آتش دور نمود، برخى از فرزندان فاطمه داراى رتبه و مقامى هستند که آتش و خورشید و ماه از آنها فرمانبردارى کرده در پیش رویش جنیان شمشیر زده، پیامبران به پیمان و عهد خود درباره‏ى او وفا مى‏کنند، زمین گنجینه‏هاى خودش را تسلیم او نموده، آسمان برکاتش را بر او نازل مى‏کند.

واى، واى، واى به حال کسى که در فضیلت و برترى فاطمه شک و تردید به خود راه دهد، و لعنت و نفرین خدا بر کسى که شوهر او، على بن ابى‏طالب را دشمن داشته به امامت فرزندان او راضى نباشد. همانا فاطمه، خود داراى جایگاهى است و شیعیانش نیز بهترین جایگاه‏ها را خواهند داشت. همانا فاطمه پیش از من دعا مى‏کند و شفاعت مى‏نماید و شفاعتش على‏رغم میل کسانى که با او مخالفت مى‏کنند، پذیرفته مى‏شود.(7)

تعدادی دیگر از کرامات و معجزات حضرت زهرا (س)

1 ـ نورانى شدن چادر مبارک حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏علیه
2 ـ آمدن لباس‏ها و زیورهاى بهشتى براى حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏علیه
3 ـ لباس بهشتى حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏علیه در مجلس عروسى
4 ـ نزدیک شدن مردم به هلاکت به واسطه‏ى نفرین حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏علیه
5 ـ مستجاب شدن نفرین حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏علیه در مورد عمر
6 ـ ملاقات حوریان بهشتى با حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏علیه
7 ـ نازل شدن جبرئیل بر حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏علیه پس از رحلت پیامبر (ص)
8 ـ در آغوش کشیدن حسنین علیهم‏السلام توسط حضرت زهرا بعد از شهادت
9 ـ خاکسپارى حضرت زهرا و صحبتهاى زمین با امیرالمؤمنین علیه‏السلام

پی نوشت ها

1 ـ آل‏ عمران/ 37.

2 ـ فرائدالسمطین، ج 2، ص 51 و 52، ش 382- تجلیات ولایت، ج 2، ص 319- فضائل خمسه، ج 3 ص 178- مناقب ابن شهرآشوب، ج 3، ص 339- جلاءالعیون شبر، ج 1، ص 136.

3 ـ اشاره است به آیه‏ى 37 سوره‏ى آل‏عمران که زکریا موائد آسمانى را در محراب مریم دید.

4 ـ محجة البیضاء، ج 4، ص 213- بحار، ج 43، ص 59، و ج 41، ص 30 با اختصار.

5 ـ روض الفائق، ص 214.

 6 ـ بحارالانوار، ج 43، ص 29.

7 ـ فاطمه زهرا (س) شادمانى دل پیامبر، ص 152.





نویسنده : AM
تاریخ : شنبه 90/2/17
دوست

" درست است که همه ما نمی توانیم کارهای فوق العاده ای انجام دهیم، ولی مطمئنا،هر یک از ما می توانیم کارهای بسیار بسیار کوچک را، بطور فوق العاده ای انجام دهیم."

 

 

سنگی که طاقت تیشه را ندارد تندیس زیبائی نمی شود. فقط یکبار فرصت داری تا از وجودت تندیس زیبا بسازی. پس،از زخم تیشه خسته نشو. 

 

 

 

 

در ماشین به پیرمردی برخوردم که دسته گل زیبایی را در دست داشت و خوشحال به نظر می رسید در دل به او حسودی کردم که نگاری را می جوید از نگاهم فهمید دسته گل را به من داد و گفت این گلها به کار تو بیشتر می اید مطمئن هستم که همسرم هم بیشتر خوشحال می شه از ماشین پیاده شد وبه سوی گورستان بر سر مزار همسرش رفت ...

 

اولین باری که عاشقت شدم یادته ؟ من یه کرم سیب بودم و تو یه کرم ابریشم . من به تو قول دادم دیگه هیچوقت سیب نخورم و تو هم قول دادی دور خودت پیله نزنی . ولی نمی دونم چی شد که من طاقت نیاوردم و فقط یه خورده سیب خوردم . تو هم از غصه دور خودت پیله بستی . ... حالا دومین باره که عاشقت شدم ولی حالا من هنوز یه کرم سیبم و تو یه پروانه خوشگل تو پر زدی و رفتی و من موندم و سیبایی که جایی برای خورده شدنشون نمونده . از هر چی سیبه منتنفرم ...

 

برای رسیدن به اوج از کسی بال و پر جادو نخواه هیچ چیز همچون اراده به پرواز پریدن را آسان نمی کند

پس از آخرین دیدار با دوستانت یادت باشد که ، به دوستانی فکر کن که دیگر فرصتی برای در آغوش کشیدن یکدیگر ندارند

 

 

چه دردیست درمیان جمع بودن

ولی درگوشه ای تنها نشستن

 

برای دیگران چون کوه بودن

ولی در چشم خود آرام شکستن

 

برای هر لبی شعری سرودن

ولی لبهای خود همواره بستن

 

چه دردیست درمیان جمع بودن

ولی درگوشه ای تنها نشستن

 

به رسم دوستی دستی فشردن

ولی با هرسخن قلبی شکستن

 

به نزدعاشقان چون سنگ خاموش

ولی دربطن خود غوغا نشستن

 

به غربت دوستان برخاک سپردن

ولی بر دل امیدخانه بستن

 

به من هردم نوای دل زند گنگ

چه خوش باشد ازاین غمخانه رستن





نویسنده : AM
تاریخ : سه شنبه 90/2/13
تست

  جنگل ، دریا ، کوه و دشت  را به ترتیب علاقه تان مرتب کنید

مثلا من به ترتیب دریا‌‌ ، کوه ،جنگل،دشت رو دوست دارم

جنگل سمبل ( همسر )

دریا سمبل ( مادر )

کوه سمبل ( پدر )

دشت سمبل ( خود )





نویسنده : AM
تاریخ : سه شنبه 90/2/13
تست

فرض کنید ظرفی پر از انواع میوه های مختلف جلوی شماست میوه مورد علاقه تان را بردارید ولی دقت کنید! ممکن است با انتخاب این میوه اسرار و رموز شخصیت شما به سرعت فاش شود در حقیقت این تست روانشناسی به سادگی نشان می دهد که شخصیت افراد مختلف نسبت به انتخاب میوه مورد علاقه شان چگونه است.

سیب

اگر سیب میوه مورد علاقه شماست فردی افراطی هستید که از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی کاری را انجام می دهنید رک گو هستید و از مسافرت لذت می برید می توانید خیلی خوب رهبری یک گروه را به عهده بگیرید و کارها را پیش ببرید اشتیاق زیادی برای زندگی کردن دارید که این انگیزه شما از نظر اطرافیان بی همتاست

پرتقال

فردی صبور و پر طاقت هستید که اراده تان بسیار قوی است دوست دارید کارها را به اهستگی ولی بطور جدی انجام دهید خجالتی هستید و نزد اطرافیانتان قابل اعتمادید شریک زندگی خود را با دقت و تمام احساس قلبیتان انتخاب می نمایید و از هر گونه مشاجره و ناسازگاری اجتناب می کنید.

هلو

رفتار دوستانه ای دارید رک گو و پر حرف هستید که به جذابیت شما می افزاید رفتار ناشایست دیگران را خیلی سریع می بخشید و فراموش می کنید برای رفاقت ارزش زیادی قائلید و رگه هایی از استقلال طلبی و بلند پروازی در شخصیت شما دیده می شود که باعث شده شخصی زرنگ و فعال جلوه کنید کمال طلب احساساتی صادق و با وفا هستید. بر هر حال دوست ندارید همه امیال خود را در مقابل دیگران نشان دهید.

گلابی

اگر تمام توجه تان را به کرای معطوف کنید می توانید آن را با موفقیت انجام دهید گاهی در انجام کارهایتان بی ثبات و متعییر هستید و مایلید که از نتایج سعی و تلاش خود خیلی سریع مطلع شوید از شرکت در بحث های خوب و مفید لذت می برید بی طاقت هستید و زود هیجان زده می شوید با توجه به اینکه به سرعت دوستی های خود را بر هم می زنید نگهداری رفقا برای شما چندان ساده به نظر نمی رسد.

گیلاس

اگر گیلاس میوه مورد علاقه شماست زندگی همیشه برایتان شیرین نیست و اغلب با فراز و نشیب های زندگی مواجه می شوید بجای داشتن در آمدی جزئی به شیوه ای برای دریافت مقداری زیادی پول فکر می کنید ذهعن خلاقی دارید و به دنبال فعالیت های خلاقانه هستید یک شریک زندگی صادق و با وفا محسوب می شوید و لی ابراز احساسات برایتان کار ساده ای نسیت خانه شما در حکم پناهگاهتان است و از هیچ چیزی به اندازه اینکه در کنار فامیل های نزدیک و افراد مورد علاقه تان باشید لذت نمی برید

موز

فردی با محبت ملایم خونگرم و دلسوز هستید اغلب اوقات از کمبود اعتماد به نفس رنج می برید و کمی احساس ترس در شما دیده می شود برخی مواقع مردم از اخلاق خوب شما سو استفاده می کند شریک زندگی خود را تحت هر شرایطی که از نظر روحی و جسمی داشته باشید می پرستید و ارتباطات شما با دیگران در وضعیت متعادلی قرار دارد.

نارگیل

جدی متفکر و اندیشمند هستید اگر چه از روابط اجتماعی تان لذت می برید ولی در انتخاب شریک زندگی بسیار سخت گیر هستید در کارهایتان سر سختی و سماجت دارید ولی لزوما بی پروا نیستید زیرکی تیزهوشی و گوش به زنگ بودن از دیگر خصوصیات شخصیتی شماست باید مطمئن شوید که در هر زمینه ای و به ویژه از لحاظ شغلی در راس امور قرار دارید شریک زندگی شما باید فرد باهوشی باشد احساسات در زندگی برای شما مهم است ولی به طور حتم برایتان همه چیز نیست!

انگور سیاه

به طور کلی فردی مودبی هستید به سرعت عصبانی می شوید ولی خیلی سریع به حال اولیه باز می گردید از زیبایی در هر نوع ان لذت می برید فرد محبوبی هستید شما سرشت خونگرم و سخاوتمند دارید. میل زیادی برای زندگی در شما موج می زند و از انجام هر کاری که می کنید لذت می برید شریک زندگی تان باید در هیجانات شما سهیم شود و از پیشنهاداتتان لذت ببرید.

آناناس

به سرعت تصمیم می گیرید و در انجام کارهایتان سریع و چابک هستید تغییرات شغلی شما را نمی ترساند که این موضوع یکی از برتری های شخصیت شماست توانایی استثنایی در سازماندهی کارهایتان دارید و از حجم زیاد وضایف اطرافتان نمی هراسید سعی دارید در ورابط خود با دیگران متکی به نفس صادق و درستکار باشید دوستان خود را خیلی سریع انتخاب نمی کنید ولی اگر شخصی را برگزینید تا آخر عمر با شما خواهد بود به ندرت احساساتی می شوید و شریک زندگی تان اغلب تحت تاثیر یکرنگی شما قرار می گیرد ولی اجازه ندهید که به دلیل عدم توانایی شما در ابراز محبت نا امید شود.





نویسنده : AM
تاریخ : سه شنبه 90/2/13
تست

?- دریا ، جنگل و رودخانه را چگونه توصیف می کنید؟

?- سه حیوان مورد علاقه خود را به ترتیب و با ذکر علت بیان کنید .

 

مثلا اینجوری :

سوال ? : دریا را چگونه توصیف می کنید؟

جواب ( فرضی ) : آرام . با شکوه

سوال ? : جنگل را چگونه جایی می دانید ؟

جواب : اسرار آمیز و ترسناک

سوال ? : رودخانه را چگونه وصف می کنید ؟

جواب : زیبا و پر خروش

سوال ? : سه حیوان مورد علاقه خود را به ترتیب نام ببرید

جواب : اول سگ

سوال : چرا سگ ؟

جواب : چون زیبا و دوست داشتنی . با وفا است

سوال : حیوان مورد علاقه دوم ؟

جواب : ببر

سوال : چرا ؟

جواب : چون رئیس با وقار و قوی است

سوال : حیوان سوم ؟

جواب : شیر

سوال : چرا؟

جواب : چون قوی . باشکوه و زیباست

 

 دریا : وضعیت کنونی زندگی شخص را نشان می دهد در مورد این شخص، زندگی آرام و با شکوهی دارد

 

ــ جنگل : نظر شخص را نسبت به مرگ نشان می دهد که در مورد این شخص . مرگ . اسرار آمیز و ترسناک است.

ــ رودخانه : انتظار شخص از زندگی را نشان می هد . که در مورد این شخص . زیبا و پر خروش است .

ــ حیوان اول : دیدگاه شخص را نسبت به خودش نشان می دهد . این شخص باورش نسبت به خودش این است که زیبا و دوست داشتنی و با وفا است .

ــ حیوان دوم : دیدگاه سایر مردم نسبت به شخص را نشان می دهد . یعنی در مثال فرضی ما تصور شخص این است که دیگران او را رئیس و با وقار و قوی می دانند .

ــ حیوان سوم : دیدگاه شخص را نسبت به شریک زندگیش نشان می دهد . در مثال ما شریک زندگی این فرد قوی . با شکوه و زیبا است و یا شخص دوست دارد که اینطور باشد .





نویسنده : AM
تاریخ : سه شنبه 90/2/13
   1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
 
/liuldiv id=